ПРОТОКОЛ № 1

засідання обласної робочої групи з питань здійснення контролю у сфері охорони довкілля та використання природних ресурсі

від 10.08.2016 року                                                                  м. Тернопіль

 На засіданні робочої групи з питань здійснення контролю у сфері охорони довкілля та використання природних ресурсів були присутні представники Державної екологічної інспекції в області, управління Державного агентства рибного господарства у Тернопільській області управління екології та природних ресурсів облдержадміністрації, обласного управління лісового та мисливського господарства, обласного управління водних ресурсів, Головного управління  Держгеокадастру в області, управління Держпраці в області, управління Державної архітектурно-будівельної інспекції в області, управління Служби безпеки України в області, управління Державної служби боротьби з економічною злочинністю в області,  Головного управління Національної поліції України в області, представники громадських організацій.

Порядок денний:

1. Щодо регламенту роботи робочої групи.

2. Здійснення контролю у сфері охорони довкілля та використання природних ресурсів.

 

Крисак І.Б. четверного серпня цього року було прийняте доручення голови обласної державної адміністрації від 04.08.2016 №67 „Про координацію діяльності органів виконавчої влади області та взаємодію з громадськістю з питань здійснення контролю у сфері охорони довкілля та використання природних ресурсів”. В області гостро стоїть питання щодо незаконного використання природних ресурсів області. У зв’язку з чим бюджет області недоотримує кошти. Тому потрібно легалізувати використання природних ресурсів, зокрема на використання надр, спростити процедуру отримання ліцензій та дозволів на використання природних ресурсів.

Сьогодні на засіданні розглядаються два питання: 1. Щодо роботи робочої групи. 2 Здійснення контролю за використанням природних ресурсів.

Сінгалевич О.В. Робоча група формувалася з представників природоохоронних, контролюючих органів у сфері природоохоронного законодавства та представників громадських організацій.

Пропонуємо:

  1. Протягом 2 тижнів розробити положення про робочу групу. Всіх членів робочої групи просимо надсилати свої пропозиції до управління екології та природних ресурсів облдержадміністрації. Положення повинне бути не планом, а мати регламентний характер. Управління проаналізує пропозиції та розробить положення.  Після аналізу всіх пропозицій управління порадиться з юристами облдержадміністрації
  2. Відпрацювати ідеї, поради щодо діяльності в конкретних ситуаціях.

Пропонуємо записати в положенні, що робоча група збирається раз в місяць. А при нагальній потребі частіше.

Крисак І.Б. Положення необхідно розробити протягом тижня, текс положення має бути на одному листку. Робоча група повинна мати консультативний характер. 

Необхідно допомогти тим хто хоче узаконити свій бізнес, спростити механізм отримання дозволів. Злісних порушників природоохоронного законодавства в сфері використання природних ресурсів притягнути до відповідальності.

Філь О.Г. Для посилення впливу громадських організацій на порушення природоохоронного законодавства необхідноговідпрацювати механізм швидкого реагування на порушення.

Сінгалевич О.В. Про кричущі факти інформація опубліковується на сайті управління та адміністрації.

Проців Г.П. Необхідно на сайтахустанов та організацій створити окрему сторінку на якій висвітлювати порушення природоохоронного законодавства.  Мета доручення забезпечення реалізації громадських ініціатив в екологічній сфері, координації дій місцевих органів виконавчої влади і взаємодії з громадськістю у розв’язанні проблем охорони навколишнього природного середовища та організація контролю за додержанням природоохоронного законодавства.

Необхідно проаналізувати причини, види проблем у сфері використання природних ресурсів, шляхи їх вирішення. Деякі проблеми можна вирішити без вкладання коштів.

            В положенні необхідно розписати регламент роботи робочої групи.

При вирішені питань надання у користування природних ресурсів обласною радою в засіданнях комісій обласної ради необхідна участь громадськості.

Крисак І.Б. при облдержадміністрації створена громадська рада. Представники громадської ради є членами колегії і можуть висловлювати свою думку з приводу тих чи інших питань, а також має право голосу.

Використання природних ресурсів розглядається через призму наповнення бюджету області коштами. Буде легалізоване використання буде надходження до бюджету. А хто працює нелегально буде нести покарання. Проблем є багато, але все одночасно не вирішиш. Проблеми потрібно згрупувати. Так є питання які можна вирішити без залучення коштів.

Проців Г.П. Контроль за використанням природних ресурсів в межах тої чи іншої території є в компетенції і органів місцевого самоврядування. Зараз створено багато громад. Але спеціалістів екологів там відсутні. Є необхідність інформувати їх про їхні повноваження в сфері використання та охорони природних ресурсів. Адже вони повинні перші реагувати на порушення природоохоронного законодавства. 

Філь О.Г. Голови сільських рад приймають рішення. І тому є необхідність зібрати голів райдержадміністрацій, міст обласного підпорядкування сільських і селищних рад щоб окреслити проблеми у сфері охорони  та використання природних ресурсів.

Крисак І.Б. Облдержадміністраціяпостійно інформує органи місцевого самоврядування про їх компетенції в тих чи інших питаннях, про зміни в законодавстві. Мають можливість ознайомлюватися зі змінами в законодавстві на сайті облдержадміністрації. В облдержадміністрації є працівник який здійснює інформування громад через електроні засоби зв’язку.

Сінгалевич О.В. В області функціонує Тернопільський регіональний центр перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування,  державних підприємств, установ і організацій і голови райдержадміністрацій, сільських, селищних та міських рад збираються на навчання. В цей період можна проводити лекцію зі зазначеної тематики.

Проців Г.П. В нас є деякі напрацювання щодо навчання органів місцевого самоврядування.

Крисак І.Б. Врахуємо цю пропозицію. 80-90% органів місцевого самоврядування знають як має бути, але вони не виконують належним чином вимог законодавства. В районах, селах, селищах немає екологів, у деякі громади увійшло 20-30 сіл. І там виникає масу проблем. Перше питання переплітається з другим. Прохання висловити свої пропозиції щоб проаналізувати.

Смолій О.М. Необхідно створити карту на якій позначити всі законі кар’єр інформацію про суб’єктів надрокористування. При виявлені незаконних, їх також наносити іншими позначками.

Сінгалевич О.В. Всі функції щодо надрокористування забрані від управління та екологічної інспекції Дергеонадрами України. Ми пробували створити базу даних щодо використання надр в області, але  остання інформація яку ми отримали була за 2014 рік. Держгеонадра України відмовляються надавати нам інформацію.

Палюх А.Я. Пропонуємо на карту наносити незаконні кар’єри.

Крисак І.Б. На сайтіможна розмістити законі інформацію про законі, а поруч не законі кар’єри. На карті нанести легальні кар’єри, що за межами не законно.

Сінгалевич О.В. Великою проблемою в області є буріння свердловин, яке ніким не контролюється. Бувають випадки коли свердловини бурять глибоко і з’єднують всі водні горизонти.

Проців Г.П. Подекуди свердловини використовують для постачання води і  стоку.

Деревенський С.О. Існує дозвіл на виконання робіт по бурінню свердловин.

 

Вирішили:

  1. Всім членам робочої групи управлінню екології та природних ресурсів облдержадміністрації надати пропозиції щодо змісту положення.
  2. Розробити Положення і винести його на обговорення на наступному засіданні робочої групи.
  3. Чергове засідання робочої групи провести 18 серпня 2016 року.

 м. Тернопіль Вул. Шашкевича, 3 тел./факс (0352) 25-95-93 Електронна адреса: eco_ter@tr.ukrtel.net